SaraJönssons

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Lögner... Lögner & lögner.

Av Sara Jönsson - 13 januari 2013 17:18

Precis som rubriken lyder...

Tänk att alla vi som lever är innästlade i massa lögner. Lögner hit & lögner dit.

"Jaja men de är bara en vit lögn, hon får ändå inte veta..." Kanske man inbillar sig själv eller säger till ngn annan... Men vet du vad? De är precis de som händer.

Man märker när ngt är mysko. När något är FEL. Som i de här fallet...

Jag fattar inte att jag inte förstått förens nu... Eller jo. Jag har märkt att saker är FEL. Att de inte stämmer.. Att den saken stämmer Inte med den andra. Att dem går inte ihopa osv.

Jag tänker inte ta ställning till att de jag tror är RÄTT. För vad vet jag? Jag kanske bara inbillar mig? Ser inte helheten? Jag måste tro på personen tills den säger som de är, eller de kommer fram någon annan stans ifrån.

En sak kan jag säga att om jag får reda på de från någon annan än den personen som gjort & sagt det... Då kommer jag bli sjukt ledsen. Bättre jag hör de från personen som de handlar om & som de är.
Då, då kommer jag nog kunna smälta de & förlåta.
Men inte annars...

Jag ser framåt. Är ärlig. & hoppas att DU med är de.


Jag vill INTE och tänker INTE leva i en värld full av lögner längre. No way.
Se till & bevisa för MIG att de DU säger är sant. För jag börja tvivla. Tvivla på ditt ord. De du säger & gör.

Du kanske är falsk. Eller den mest ärliga människan på jorden. Klart jag hoppas på de sista.... Men jag vet inte längre.....

Jag som person har sjukt svårt för oh lita på folk. Klarar knappt av de. Sviker man förtroendet en gång... Då är de svårt & komma tillbaka.

Trots allt, måste man kunna förlåta & leva vidare. Alla gör misstag... Även jag. Men & ljuga för ngn... Nej fy för s*tan. Nevvah evah. ALDRIG. Uuuääärrrkk.

Jag kan med handen på hjärtat säga, JAG KAN INTE. För de är sant. Jag säger inte att jag inte gjort de, för de har jag. Men de va innan jag förstog att så gör man INTE.

Vi alla gör misstag.

Va ärliga mot alla i din omgivning även om dem inte är ärliga tillbaka. Just be YOU.

Utan lögner, utan hat och MED kärlek... Kommer man längst. Stå på er egna ben & va ärliga.

Idag vill jag att alla ni... Berättar för dem ni ljugit för. Vad & varför ni gjort de. Kan ni lova mig de? Tack.<3


Jag kämpar med mina vänner. Varje dag. Inga mer lögner, inga fler dumheter. Bara kärlek, sanningen & ännu en gång sanningen <3

Never forger how you are <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Jönsson - 23 januari 2014 13:57

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 1463230472 " ...

Av Sara Jönsson - 7 april 2013 10:01

Byter nu till blogg.se. Samma namn bara blogg som är ändrat. Min nya blogg: www.mylifeassarajonsson.blogg.se Hoppas ni fortsätter följa mig där. Kram!...

Av Sara Jönsson - 7 april 2013 09:45

Är uppe nu. Eller ja för typ en halvtimme sen. Har precis ätit käkat frukost. Rostade mackor, gott! Idag ska jag träna Ponne. Vi ska hoppa lite om jag förstått de rätt. Kul!:D...

Av Sara Jönsson - 6 april 2013 19:21

Ingen e perfekt. Ingen e "normal". Man använder ordet normal/normalt jävligt mkt rent ut sagt. "-Amen hon e inte normal" Jasså? Vad e ens normal?! "-ja men typ som alla andra" Eller, "- Man ska va som alla andra" Varenda gång j...

Av Sara Jönsson - 6 april 2013 14:30

Precis kommit in från stallet. Red ponne. De va toppen, hon e såå duktigt....

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 och har som hobby att rida,sjunga, dansa och vara med kompisar ;)!
Här kan ni följa min vardag,Mode känslor och tankar.Släng gärna in en kommentar!
Tack, kram!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

När öppnar du julklapparna?
 Innan Kalle Anka
 Efter Kalle Anka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards